Om jag hade ett paraply...

...kunde jag flugit hem i blåsten ikväll.

Håhå jaja håhå jaja.. Åh vad det blåser i träa idá 🎶

Jaha. Så var det måndag igen. Inte vilken måndag som helst. Det kan vara den blåsigaste jag varit med om hittills. Vägen till jobbet gick bra och tågen gick som de skulle, men redan då fick jag veta att tågen skulle ställas in mellan Simrishamn och Malmö efter 17. 
Men redan mitt på dagen ändrades buden och all tågtrafik i hela Skåne ställdes in. Så just nu har jag faktiskt över förväntningarna ändå tagit mig till södervärn. Förhoppningsvis kommer en buss mot Lund snart och inte välter på vägen dit. Det hade varit himla bra. 
Sista kunden jag hade idag berättade att ett träd hade fallit över deras gata där hemma. Raklångt över bara.. Sjukt vilken kraft naturen har!

F är fast i Stockholm. Han hade varit på flyget på väg hem, cirkulerat över Sturup och sen konstaterat att de inte kunde landa och då flugit tillbaka till Stockholm där de varit med jobbet idag på möte. Nu var han på ett hotell i alla fall så man kan känns sig lite lugnare ❤️

Undrar vad denna stormen ska heta... 💨🍃🍂

Morgondagens färd till jobbet har jag inte ens orkat börja fundera på... Spännande liv man har ändå? ;)

Ni kan vara glada N & J som är på Gran Canaria och hann ta er dit innan blåsten kom! Njut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0