Måndag = Renoveringsstart

Måndag och första riktiga dagen på renoveringen av sovrummet!
Vi sover numera i vardagsrummet, eftersom vi flyttat ut alla möbler från sovrummet, inklusive sängen.
Igår spacklade vi och idag fortsatte vårt arbete mot ett fräschare sovrum med bättre garderobsförvaring!
Jag fick även bidra med fogmålning i badrummet, som vi också pimpar lite, men inte helrenoverar och så har jag monterat garderobsinredning, flyttat kläder och tvättat.
Fredrik har slipat och slipat och slipat i över fem timmar. Sedan målades det lister och första strykningen av väggarna.
Ljust och fräscht, som man säger! ;)
Efter att han hade slipat såg han ut som en gråhårig farbror rent ut sagt. Och stackarn fick gå ner och duscha i bastun eftersom fogfärgen måste torka.. Några foton är tagna så man kan se utvecklingen, men jag hittar inte sladden för att kunna lägga över dem från kameran till datorn.. Så ni får allt vänta!

Imorgon fortsätter äventyret. Mest målning imorgon tror jag, men det finns plats för en hel del annat också!
Nu blir det en kopp te och pyjamas på!

ia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0