Löften schmöften..

Åh, mitt nyårslöfte borde vara att vara en mer aktiv bloggare.
Samtidigt inte alls. För egentligen har jag ingenting speciellt roande att dela med mig av.
Dagarna går en efter en och jag vet inte riktigt vad jag skulle kunna delge.
Jag har redan så många inre löften som jag måste uppnå i detta nu, så att jag inte ens tänker avlägga ett endaste nytt. Löften schmöften.. man blir ju bara besviken när man bryter dem.

Men istället för att tjura över grå vardag, skitlöften och icke skrivande, tänker jag berätta om några trevliga saker jag varit med om den senaste tiden. Det första: Jag och Fredrik handlade en löpare på rea på Åhléns eftersom vi skulle nyårsduka. När jag hade betalat säger tjejen i kassan "Vill du ha några dofter med dig också?". Jag tackar självklart ja och så säger hon "Jag skickar med några färger också" och så ligger det plötsligt lite extra grejer i påsen.
När jag kommer hem och öppnar det jag fått ser jag en jättefin palett av ögonskuggor, i perfekt nyans till moi!
Yay! Ny fabrit som ploppade direkt ner i sminkväskan.

 

Sedan förra helgen. En extra dag ledigt och detta inleddes på torsdagen med en middag där Stoffe, Anna & Ian kom på besök. Vi ville tacka för att vi fick låna deras bil när vi flyttade och visa dem hur det blev efter flytteriet. Jättemysigt och trevligt! Så fick alla träffa varandra till sist.

Idag var det premiär för ny säsong av Sveriges mästerkock. Vi satt bänkade och väntade på att vår käre vän Per skulle dyka upp i rutan, men tji fick vi.. De sparar honom ett avsnitt till innan han får visa vad han kan. Vi bänkar oss igen imorgon framför tvn klockan åtta!


ia

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0