Sunny Saturday

Idag skiner solen och alla är glada! Eller det vet jag inte förstås, men jag är i alla fall glad.
Jag bestämde mig i morse för att inte gå och sitta av tiden på salongen, utan dricka kaffe och mysa runt lite hemma medan F tentapluggar. Dock så ringde en annan F och behövde bli klippt, så jag ska bort en sväng nu snart ändå och fixa det. I övrigt står omplantering av blommor bland annat på dagens schema. Typiskt bra lördagsgöra!
Och ikväll ska jag ha en ensamkväll, vilket inte händer så ofta, eftersom F ska iväg på, ja vad ska vi kalla det, avslutningssittning(?) med klassen uppe på skolan. Jag tänkte kolla på någon såndär riktigt tjejig film som jag aldrig får kolla på när F är med och gosa in mig i en filt i soffan. Erkänn skönt?!

Nu är det inte många dagar kvar på salongen alltså! Jätteskönt att komma där från, men samtidigt lite tråkigt att inte kunna hjälpa kunderna med håret ordentligt. Men jag letar vidare efter nåt nytt ställe att vara. Jag tar det vääääligt lugnt dock. Denna gången ska det verkligen kännas rätt och bra och som att det är stället jag vill jobba på i flera flera år! Så länge får man bli klippt hemma hos sig själv eller hemma hos mig. Det är bara att ringa!
Men det går fortfarande att boka tid på måndag och tisdag i nästa vecka, vilket är mina sista två dagar på salongen!
Passa på vettja och bli lite sommarfin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0