Monday Monday

Idag är jag helt sjukligt trött. Dock har jag haft en relativt rolig dag. Jag inledde arbetsdagen med en klippning där vi trollade fram en mjuk inramning av ansiktet. På eftermiddagen gjorde jag ljusa slingor i ett färgat hår (ungefär en 7,43:a). Jag la folieslingor i 9% blekning och nyanserade sedan hela håret med en 9,13 för att dämpa det orangea och ge slingorna en lite kallare nyans. Det blev superfint och hon blev riktigt sommarfräsch! Det roliga med just den kunden var inte bara att hon var otroligt rolig och pratig så att det kändes som att vi var kompisar sedan länge. Det var även så att en kund jag hade när jag gick i skolan som just nu är utomlands och pluggar hade tipsat henne om att gå till mig. Åh, så glad jag blev!

För er som undrar har jag nu vant mig lite mer vid det korta håret. Jag kan dock inte bestämma mig om det får mig att se gammal ut eller om jag ser ut som när jag var 17.. Men tack vare pärlan kan jag nu göra det bästa av situationen. Jag fick till och med en komplimang (tro det eller ej) idag av en kund!

Minns ni att jag berättade att jag hade fått hem mina glasögon? Jag skulle ju lägga upp en bild på det hela för längesen, men jag är otroligt dålig på att lägga in bilder på datorn. Men nu så! Här har ni en bild, kanske av den lite mindre smickrande sorten, but still! (Den är tagen innan hårolyckan inträffade..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0