Snabbhelg

Veckorna går oerhört snabbt nu tycker jag.
Veckan som har varit har varit en av de bättre. Många vill fixa håret inför Finnfesten och jag kör lite "extrapris" för de soms ka gå på festen, vilket verkarvara uppskattat.
I fredags tog jag ledigt från kl. 14 och fikade med Mersiha som hade sin sista dag på praktiken. Prinsesstårta och kaffe, mumma! Kommer vara tomt utan henne på jobbet nu dock :(
Efter det städade jag och Fredrik till huset inför kvällen och bytte om innan folk kom oh det var dags för försrink innan vi skulle till Stäket och käka middag allihop. En mycket trevlig kväll med god mat, god dryck och mycket gott sällskap måste jag säga!
Efteråt gick vi tillbaka hem till oss och hade lite skönt häng och tog några öl och hade jättetrevligt innan vi blev dötrötta och somnade i en hög (typ)..
På lördagen sedan tog jag helledigt och Fredrik och jag hade en heldag med mys. Vi åt en supergod räkmacka på Klostergatans fisk & delikatess (eller vad det nu heter) och gick desan till Café D'Italia och drack supergoda Capucchinos och åt morotskaka. De är så otroligt duktiga på kaffe där och vi fick riktiga konstverk kan jag säga. Ska se om jag kan få in en bild på dem så ni också kan se hur fina de var. Knappt man ville dricka, men det går ju inte hålla sig heller ;)

I övrigt är jag väldigt lycklig över att det är VÅR!! Plusgrader, snödroppar i rabatten och soliga morgonar. Solen går inte ner förrän vid 18 på kvällarna heller och det är underbart promenadväder! Man blir ju bara så glad!

Denna veckan kör jag hårt på salongen inför Finn på lördag och hoppas på att fler bokar tid i veckan!
Nu är det läggdags här för längesen!

Hej på er!
ia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0