Bättringsvägen?

Äntligen är solen och våren i Lund och äntligen har min förkylning börjat ge sig åtminstone litegrann!
Ända sedan i onsdags i förra veckan har jag varit krasslig. Fredag-tisdag ahr dock avrit värst. Idag börjar det äntligen vända och jag är i alla fall inte lika trött. Det kan bero på solen, vad vet jag, men det gör detsamma!

Det var bal i helgen. Jag gjorde fina hår tycker jag faktiskt enligt mig själv. De var mycket fina på sina ägarinnor i sina klänningar. Själv fick jag ha liste löshår i för att det skulle bli nåt. Dock så tycker jag att på bilderna nu efter ser det inte klokt ut. Slickad katt is the shit... eller?

Nu sitter jag på salongen och väntar på att det ska komma någon drop-in och klippa sig. Det är en seg vecka, ännu en seg vecka rättare sagt. Förra veckan hade ju varit katastrofal om det inte var för alla kompisar som kom och fixade sig inför balen.. Det går inte ihop sig som det är nu och jag tror L vet det. Just nu är hon inte här dock.

Jag börjar bli lite hungrig nu, men först ska jag ringa ett viktigt samtal. Det finns några grejer jag måste få veta snart, innan det är för sent. Känns dock sådär att ringa när man låter lite som en hes höna och hostar som en.. ja.. tupp?

En gång var det en igelkott under altanen på Hästö som hade hosta. Han bodde där under och var förkyld, så man kunde höra honom hosta och nysa. Det var gulligt. Han är nog inte vid liv längre dock.. det är ju mindre gulligt.

Nu börjar jag bli riktigt rastlös här. Det finns så mycket saker jag kunde gjort istället!
Jag har redan skrivit en skoluppgift och skrivit massa mail till både konståkningsfolk och diverse lärare mm.
Nu finns det inte så mycket kvar att hitta på tyvärr. Får väl återgå till Hundraåring-boken eller min korsordstidning.
Lite intelekt har aldrig skadat!
Jag är dock sjukt sugen på att tvinga hit F så vi kan ta en kaffe ute i solen, dock är han inte alls särskilt sugen efetrsom han och E sitter och opponerar på en uppsats hemma vid matbordet..

Ikväll är det slutstädning i huset. Allt ska dammas och skuras eftersom vi får besök i helgen. Ikväll kommer en kund till butiken för att mäta fötterna. Tur att vi fortfarade får skridskor sålda i alla fall. Det är ju en liten tröst åtminstone.
För pengar är nåt vi inte har särskilt mycket av just nu. Denna veckan till exempel består middagarna av det som finns i kyl och frys, nästa lär bli likadan.. I need kunder.. eller helst av allt en anställning, helst nu på direkten!

Tips mottages med glädje!
Nej, nu får det vara slut på skriveriet här!
ia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0