Sweden pop festival?

Igår kväll kom jag tillbaka till Lund efter en skön vecka i Karlskrona. Min iPod var laddad och redo att underhålla mig hela vägen hem. Jag läste i en bok som innehöll texter publicerade om en viss svensk pophjälte och var rätt så uppslukad i detta. Jag fick en smärre chock när vi kom till Sölvesborg.. Sweden Rock! Jag hade glömt att ALLA rockers, och jag menar verkligen alla, var på väg hem från festivalen. Så där satt jag med boken omringad av tre sminkade dregenliknande hårda rock-killar. Kändes väldigt förbjudet och jätteroligt. Jag kunde knappt koncentrera mig på innehållet i boken, utan kunde bara tänka på vad killarna tänkte. Förmodligen tänkte de inte alls på det, utan var svintrötta och bakis.. But still! Alla hoppade av i Hässleholm iaf. vilket innebär att de förmodligen skulle uppåt i landet igen. Well..

Veckan i Karlskrona har varit hur härlig som helst. Jag har bara slappat och njutit av att ha varit ledig! Jag träffade Eelin och magen i tisdags över en fika på "tregge"; mycket trevligt! Jag hann även med att praktisera mitt yrke på tre personer under veckan och så klart utföra veckans MÅSTE: Glassiären. Det blev en strut med viol och päronglass. Mumma!

Idag ska jag ut på äventyr! Det innehåller flera nervösa moment. Det första blir att ta sig dit, mycket spännande om jag kommer hitta rätt! Det andra blir själva grejen som jag åker dit. Efteråt ska jag träffa min kusin och hans lilla familj och fika lite. Det kommer nog bli en skön paus efter stressmomenten!

ia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0