Tipp tapp, dripp dropp, tipp topp?

Tipp Tapp: Hade en jättemysig jul i Karlskrona efter att ha fått åka med min chef dit från Lund. Annars hade jag nog inte kunnat ta mig dit förrän på juldagen.. Snökaos was the word. Fredrik fastnade på Österlen med familjen på lilljulafton och tvingades sitta inomhus och vänta på att kunna stridsköra genom snödrivor och vallar till Lund på julaftons morgon..
Alla var glada att ha överlevt.

Resan fortsatte tillbaka till Lund på en mindre snöig väg när familjen åkte med ner till Skåneland för att titta på huset och se Nethe göra sin test på isen i Malmö. Det gick ingetvidare sen, men det är en annan historia.

Dripp Dropp: Sedan kom nyår med allt vad det innebär. Vi firade med en riktig pangmiddag tillsammans med PP och Linnea. Tolvslaget firades med äppelskiva och champagne vid Lundagård. man hade faktiskt väldigt bra utsikt över fyrverkerierna även från marken där. Under hela dagen läckte det dock in på andra våningen och när vi kom hem efter fyrverkerikollandet upptäckte vi att det snarare rann från taket än droppade. Minst en hel 10 liters-hink hade fyllts under dagen. Men det fanns inte så mycket vi kunde göra just då mer än att tömma och sätta tillbaka hinken. Och så klart säga till M och L att det läcker in så att de kunde ringa snickare eller plåtslagare och se om de kunde hjälpa oss. De kom några dagar efter och kollade läget och nu är stuprören isfria efter en hel del bankande i fredags..

Tipp Topp: Efter en lite tyst perios och lugn efter stormen i julas kikade jag in på ams.se igen och ringde på en annons. Var bort på stället och träffade och pratades lite med ägarinnan av salongen som nu i helgen bestämde sig för att jag fick hyra av henne ifall jag ville. Sagt och gjort, nu är kontraktet påskrivet och en första lite provperiod på fyra månader ska genomföras på salongen. Tjohooo!



Från och med den 24/1 jobbar jag alltså på Salong Van Düren på Kungsgatan 2B, vid Stortorget bakom domkyrkan i Lund!! Se nu till att hjälpa mig att skapa Lunds bästa, största och snyggaste kundkrets!

Klippning inkl. tvätt och fön - 390:-

Övriga priser finns på hemsidan: www.salongvanduren.se

KOM OCH GÖR DIG VÅRFIN I HÅRET HOS MIG!! :)

ia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0