PS. I miss you

Åkte till Karlskrona igår för att jobba lite som koreograf i ishallen. Blev att gå upp klockan fem på morgonen och ta det första tåget eftersom jag hade missat att kolla när sista tåget gick kvällen innan. Självklart gick det en timme tidigare än jag hade tänkt åka.. Resan gick bra i varje fall och tåget var i tid, så klaga behöver jag ju inte åtminstone!

Jobbet på isen gick också väldigt bra. Blir ju den sista helgen på väldigt länge som jag kan komma upp och göra sånt här. Nu kommer jag ju börja jobba och måste jobba varje helg, så det blir svårare..
Först hade jag tre småtjejer som precis hade fått nya program. Mycket koncentration och tungan rätt i mun var det, men de klarade det bra. Var inte så mycket att pilla med där än egentligen, mer än någon liten arm här och var.
Efter det hade jag en timme med I som hade nytt kortprogram. Jag blev verkligen överraskad över hur mycket mer vuxet och moget hon åker! För bara ett halvår sedan var hon fortfarande liten och sprättig, men nu var det en ung dam som hade koll på både armar och ben (i alla fall för det mesta). Vi jobbade på att förbättra fart och befintliga rörelser och la till lite nya armar på sina ställen. Siat av allt hjälpte jag L genom att ha ett teknikpass och fokusera på hennes axel som har gått lite knaggligt den senaste tiden. Vi tog det lugnt, steg för steg. Mycket prat och reflektioner och peppning. Blev inte helt hundra, men det kändes i varje fall som att hon mådde lite bättre över hela situationen när vi gick av vilket kändes bra. Hon är ju fortfarande liten, så jag är inte ett dugg orolig. Hon har bara kommit in i en period där hon tänker lite för mycket och överanalyserar och blir rädd that's all!

Somnade i soffan när jag kom hem, helt slut efter tågfärd och skridskotänk.
vaknade när det blev dags för middag. Kroppkakor!! I love you mom!

Fredrik åkte till Spanien med familjen igår också. Golfresa för att fira K som fyller 50år imorgon!
Det är inte klokt hur kort tid det tar innan man saknar någon. Redan på tåget till Karlskrona hade jag ångest.
Egentligen redan kvällen innan. Skönt ändå att vara här nu och slippa sitta ensam hemma och deppa över att jag är just ensam. Tänkte åka hem på onsdag, så det blir tre ensamma nätter innan han kommer hem igen.
Kan tänka mig att jag kommer känna mig quite alone i sängen i det stora huset..
Men jag vet att han saknar mig lika mycket tillbaka och önskar att han fick sova bredvid mig också, så jag överlever nog om jag måste! ;)

Nu i veckan tänkte jag att jag ska hinna med en runda på stan, en ishallsdag till med koreografi och kanske kanske en runda ut till Slottsbacken. Jag ska åtminstone ta ner kartongen från hyllan i garaget och se om sakerna där i har överlevt snön.. När jag har kommit till Lund igen ska jag få håret fixat och då samtidigt träffa Emma, åka till Hbg och köpa frisörgrejer och förbereda mig mentalt för att börja jobba den 24.e.

Se nu till att fhjälpa mig att få den största, bästa och snyggaste kundkretsen Lund någonsin skådat!

Well.. time to go ska lyssna på lite musik och förbereda mig inför tisdagens koreografjobb!

ia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0