Tips!

Idag tipsar jag om en bok (tro det eller ej!) som min föredetta lärare har skrivit! Den handlar om Trönströmska gymnasiet, medieprogrammet och all skit som händer på skolan under författarens tid där som lärare.
Kan säga att för mig som har gått där och varit med i handlingen så att säga var det riktigt kul att läsa boken. Man kände igen sig titt som tätt och flera av de ficktivt namngivna personerna kan jag sätta det riktiga namnet på.
Vad jag dock inte visste var att så pass många mådde dåligt under skoltiden.. Det var tråkigt att få veta, samtidigt som jag fick lite dåligt samvete över att jag inte visste. Ni spelade bra gott folk, you did!
Det rligaste var när han i slutet av boken skriver ut några av de sms han fått under vår årskulls gymnasietid.
Shit vad dålig man var! "Hej, min buss är seeeg, så jag blir lite sen bara så du vet". Egentligen skulle det väl stå.
"Orkade inte gå upp när klockan ringde idag, så jag sov en extra halvtimme och fick sen stressa röven av mig för att hinna med denn bussen som ändå kommer göra att jag blir minst 40min sen till lektionen.."

Skönt att gymnasiet är över.. Nu undrar man ju bara lite vad folk gör nu för tiden istället?
Vissa har jag koll på, andra vet jag absolut inte ens om de lever längre.. Lever ni och älser detta kan ni väl hälsa och berätta vad ni gör? :)


Det jag ville komma till egentligen var väl att ni som var inblandade i klassen -08 eller innan och efter borde läsa Bosses bok och se vad han egentligen tyckte om oss och flumskolan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0