Tisdag igen..

Så var det tisdag igen. Tiden går så snabbt så man nästan blir mörkrädd ibland!
Två veckor in på det nya året och det känns redan att detta är ett annorlunda år.
Det är svårt att förklara riktigt på vilket sätt, men det största är nog egentligen att jag "går ut" skolan.
Den biten kommer nog bli en ganska stor vändpunkt i mitt liv eftersom allting blir lite mer "på riktigt" då..

Förra veckan och den nya terminen inleddes med en spiralpermanent. Den blev bra trots att jag var lite nervös eftersom det var min första permanent på kund och inte hade övat på länge. Vi använde Mountain Brown eftersom hon inte ville ha så fasta lockar och hon verkade nöjd med resultatet. Jag minns bara en sak till jag gjorde förra veckan och det var en slingning. Det var en tjej som ville få bort en rödbrun färg hon hade gjort hemma och fått konstiga skiftningar på och ville bli ljusare. Vi la en blekning med slinghätta och bestämde att ungefär tre behandlingar kommer behövas innan det blir som önskemålet. Det blev ljusare, dock mycket mer orange-gult än hon vill ha det. Men som sagt ska det på minst två behandlingar till..

Idag har jag bara klippt en kund eftersom min kund jag skulle haft på morgonen lämnade återbud i sista sekund.
Tjejen jag klippte hade varit utomlands och hade ganska så mycket slitna toppar som vi kapade av.

På tal om allt prat om nytt år förresten så har jag äntligen lagt in bilder från nyårsfirandet i Falsterbo!
Här kommer några godbitar från albumet:


Vid brasan


Finklädda i soffan


Middag


Middag


Middag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0