Em dag 3

Efter ett världsrekord i kortprogrammet och ett helballt långprogram segrade såklart Plushenko!
Något oväntat och något av en besvikelse var Jouberts långa program.. kändes inte som att han var där på något sätt.. Däremot skrällde Lambiel och åkte upp sig till en silverplacering trots ett fall i stegsekvensen!
På svenska sidan

Såhär blev slutresultatet:
1. Evgeni Plushenko, Ryssland (255.39)
2. Stephane Lambiel, Schweiz (238.54)
3. Brian Joubert, Frankrike (236.45)
(12. Adrian Shultheiss (188.79))
(15. Kristoffer Berntsson (183.10))



Originaldansen för isdansarna slutade såhär:
1. Oksana Domnina/Maxim Shabalin, Ryssland (104.27)
2. Federica Faiella/Massimo Scali, Italien (99.15)
3. Jana Khokhlova/Sergei Novitski, Ryssland (96.46)

Med detta avslutar jag dagen och peppar inför morgondagen och damernas korta!
Jag missar det dock på tv, för jag ska sitta i himla inskrivningen imorgon mellan 16-18..
Så det blir lite tråkigt och ospännande när jag får eftertitta på SVT play.
But still - Det bara måste ses!

ia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0