OS

Nu är jag hemkommen efter fyra underbart sköna dagar hemma i Karlskrona.
Det är obeskrivligt skönt att bara kunna vara utan att behöva tänka OCH äta mammas mat!!
Dessutom får ju jag bestämma vilken mat det ska bli, lyxigt ska ni veta!
Det är skönt med en liten paus från skolan. Men nu är det slut på avkopplingen.
Det är en del ärenden som ska utföras imorgon innan veckan är slut och så ska jag jobba jazz på nationen.
På lördag har vi korridorsfest. Då ska jag passa på att njuta av en riktigt skön utekväll!
Innan dess ska jag dock sätta upp håret på en tjejkompis som ska på bal!
Lovar att fota!

Det är även mycket OS. För det mesta mitt i natten. Har suttit uppe till fem ett par mornar för att se konståkningen.
Spännande har det varit.. Allra mest singelåknigen enligt mig. Adrian åkte sjukt bra i långa programmet och i natt är det stor medaljstrid för damerna. Dock har vi ingen svenska med pga. vår mindre bra insats på VM..
Såhär ser det ut:

Paråkning
1. Xue Shen/Hongbo Zhao - 216.57 (Kina)
2. Quing Pang/Jian Tong - 213.31 (Kina)
3. Aliona Savchenko/Robin Szolokowy - 210.60 (Tyskland)

Herrar
1. Evan Lysacek - 257.67 (USA)
2. Evgeni Plushenko - 256.36 (Ryssland)
3. Daisuke Takahashi - 247.23 (Japan)
15. Adrian Schulteiss - 200.44 (Sverige)

Isdans
1. Tessa Virtue/Scott Moir - 221.57 (Canada)
2. Meryl Davis/Charlie White - 215.74 (USA)
3. Oksana Domnina/ Maxim Shabalin - 207.64 (Ryssland)

Damer
Korta programmet:
1. Yu-Na Kim - 78.50 (Sydkorea)
2. Mao Asada - 73.78 (Japan)
3. Joannie Rochette - 71.36 (Canada)


I natt klockan 02.00 sänder SVT finalen.
Lördag natt sänds även konståkningsgalan/uppvisningen.
Allt det och annat smått och gott finns att se på svt-play!

Nu ska jag borsta tänderna och förbereda mig för att klockan ska bli två!

ia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0